Spark nejsou jen jedny z nejúspěšnějších celoodpružených kol na okruhu světového poháru, řadí se zároveň k nejoblíbenějším modelům SCOTT mezi amatérskými cyklisty. Kola jsou lehká, schopná a rychlá - splňují vše, o čem cross-country jezdci sní.
Horské kolo SCOTT Spark 910
Když se řekne dokonalé horské kolo, co si představíte? My určitě Spark 910. Ptáte se proč? No, kromě toho, že je rychlý, lehký a ultra schopný ve všech typech terénu, ještě strašně dobře vypadá. Trailový bajk s malým zdvihem? Downcountry model? Příležitostně závodní kolo? Klidně mu říkejte, jak chcete. My jen dodáváme, že je to zatraceně dobré horské kolo.
Klíčové vlastnosti
- Karbonový rám Spark RC HMF
- Vidlice FOX 34 Float Perf. Elite, zdvih 130 mm
- FOX Nude 5T EVOL, TwinLoc, 120 mm
- Shimano XT, 12 rychlostí
- Diskové brzdy Shimano XT 4 Piston
- Pláště Schwalbe Wicked Will
Technologie

Technologie Evo-Lap
80 % práce na tvorbě nového rámu je správná volba materiálů. Zato zbývajících 20 % vyžaduje téměř veškeré naše úsilí. Z tohoto důvodu následuje po výběru nejvyspělejších karbonových vláken na trhu intenzivní použití speciálních nástrojů, jako např. software FEA (metoda konečných prvků), abychom mohli analyzovat vrstvení karbonu.Softwarem FEA umíme stimulovat působení různých sil na virtuální model rámu a jeho konstrukci adekvátně přizpůsobit. Tento program nám umožňuje vytvořit kompletní virtuální prototypy zahrnující všechny fyzikální jevy, které existují v reálném prostředí.Pomocí naší technologie Evo-Lap modelujeme rám, abychom optimalizovali plochu jeho povrchu, simulujeme konstrukci trubek s různou orientací vrstev, následně srovnáváme výsledky použití rozdílných konfigurací a testujeme rozložení napětí v jednotlivých oblastech rámu. Díky rozsáhlé počítačové modelaci jsme mohli optimalizovat vrstvení karbonu ve všech částech rámu. Když jsme části následně sestavili do prvního prototypu, došli jsme k výslednému superlehkému a kompaktnímu rámu, bez jakékoli újmy na tuhosti, komfortu či odolnosti vůči nárazu. Technologie Evo-Lap byla přínosem pro celou produktovou řadu.

Nastavitelný hlavový úhel
U nového Sparku si můžete změnit hlavový úhel o 0,6 stupňů - volnější nebo ostřejší, aniž byste museli zkracovat kabeláž nebo odvzdušňovat brzdy. Musíte jen odmontovat řídítka, otočit misky hlavového složení o 180 stupňů a znovu namontovat.

Snadný přístup k tlumiči
K tlumiči se lze dostat přes oblast středového složení přístupovým otvorem. Dá se tak snadno nastavit tlak v tlumiči, odskok i komprese a také instalovat nebo vyměnit kabel k systému tlumení TwinLoc.

Patentovaná integrovaná technologie tlumení
Platforma integrovaného tlumiče umožňuje vyladit tlumicí vlastnosti, aniž by došlo k ovlivnění hmotnosti. Při práci s koly na takové úrovni, je koncepce mezního řešení často ještě daleko důležitější.Na optimální výkon tlumiče, musí být přenos síly co nejpřímější. V průběhu komprese tlumiče se chceme vyhnout jakýmkoli neefektivním pohybům, jinými slovy bočním pohybům (do stran, do směru zdvihu). Integrovaný tlumič to řeší hned několika způsoby. Zaprvé, konstrukce rámu v oblasti tlumiče a uchycení trunnion může být navržena jako daleko pevnější, což nežádoucí pohyb omezuje a zároveň přispívá k účinnějšímu přenosu síly. Do čepu na sedlové trubce můžeme také přidat mnohem větší ložiska, čímž tuto část ještě zesílíme a nežádoucí pohyb také omezíme. Prostřednictvím integrované technologie odpružení můžeme konstruovat rámy s níže umístěným tlumičem, tedy s níže položeným těžištěm. Ve výsledku je kolo ovladatelnější a stabilnější, z čehož pro jezdce plyne daleko jistější jízda. Ačkoliv se tyto změny mohou samostatně jevit jen jako menší vylepšení, v celkovém součtu vedou k daleko efektivnějšímu výkonu tlumiče. Kromě toho je tlumič plně chráněn před vnějšími vlivy. Závod v dešti? Nevadí, tlumič bude pokračovat v práci na plný výkon bez ohledu na vodu.

Multiklíč v zadní ose
Torx v zadní ose patří k našim kolům neodmyslitelně již roky a tentokrát půjde ještě o něco lepšího. T25, T30 a inbus - vše je teď v jednom! S touto trojicí si můžete vždy přizpůsobit veškeré příslušenství s čepy a víceméně i vše ostatní, co se na kole dá nastavit.

Koncepce tlumení Single Pivot
Celoodpružené kolo nebude mít nikdy úspěch bez dobrého designu odpružení. Když jsme se poprvé projeli na Sparku s jednočepovou konstrukcí, zamilovali jsme se do ní. I po letech jsme stále přesvědčeni, že z technického hlediska dnešního cross country závodění a na rychlé singltreky je to ta nejlepší koncepce. Rozložení tlumení u Sparku má velmi specifickou a osvědčenou kinematiku a menší neodpruženou hmotu. Použití pružného čepu na zadní vzpěře je ideální řešení u kol se zdvihem v tomto rozsahu. Umožňuje zachovat velmi nízkou hmotnost celého systému a při tom zaručuje optimální výkon tlumení.

Syncros Fraser iC Combo
Nový Spark obsahuje také zcela nová kombo řídítka Syncros Fraser iC. Vzhledem k tomu, že integrace kabeláže je dost unikátní záležitost, byl model Fraser navržen tak, aby ji zčásti vyřešil. Konstruktéři Syncros zapracovali na tvaru, který by umožnil vést kabeláž pod řídítky a po stranách představce, než se zanoří do hlavového složení s integrovanými plastovými částmi, aby vše působilo čistě a efektivně. Nedochází tak k zalomení ani překroucení kabeláže a přední část kola je úhlednější. Všechna řídítka a představce Syncros nabízejí několik možností na uchycení computeru, světla a kamery, a to jak na řídítkách, tak pod nimi.

Technologie tlumení NUDE
Tlumiče s technologií Nude jsou nedílnou součástí celoodpružených kol SCOTT již téměř dvě desítky let. V úzké spolupráci s našimi partnery v oblasti tlumení pokračujeme v aktualizaci této technologie, abyste měli vždy tu nejlepší podporu, ať už závodíte na nejvyšší úrovni světového poháru nebo se chystáte na velkou cyklotúru do hor. Klikněte sem a zjistěte víc (ODKAZ NA STRÁNKU TECHNOLOGIE NUDE bude doplněn) http://www.scott-sports.com/nude-suspension-technology

Systém tlumení TwinLoc
Pomocí technologie TwinLoc může jezdec snadno, účinně a kompletně ovládat rám, vidlici a tlumič jako jeden systém. Proč je to důležité? Správně nastavené kolo se zdvihem 150 mm se zanoří víc (má větší sag) než kolo se zdvihem 130 mm. Větší zdvih znamená větší zábavu při jízdě a lépe zvládnuté sjezdy, na druhou stranu má větší sag negativní dopad na geometrii kola a výkon při stoupání. Právě tady rozhoduje TwinLoc. TwinLoc umí ovlivnit efekt zanoření několika způsoby. Zatímco většina systémů pouze zvyšuje nízkorychlostní kompresi z důvodu vyšší účinnosti při šlapání, TwinLoc nám umožňuje nejen změnit kompresi při stlačování tlumiče, ale zároveň i pružinovou křivku a tlumení odskoku, čímž dynamicky změní geometrii kola. V režimu Trail je tlumič nejen tužší, ale má i výrazně omezený zdvih. Jízdní pozice je vyšší, úhel sedlové trubky ostřejší, kolo se stává celkově hbitější. Technologie nabízí také třetí, plně uzamčený režim vhodný ke zdolání stoupání tím nejúčinnějším možným způsobem. Tato unikátní nastavení optimalizují geometrii na stoupání, dokonce i u kol s větším zdvihem. Umíme odstranit „efekt velkého zdvihu“, který může ubrat účinnost při šlapání, ale o jízdu z kopce s plnou parádou 150 mm zdvihu vás nepřipravíme. Ať už se jedná o závodní nastavení, rychlý výjezd o polední pauze nebo trailovou vyjížďku po práci, je možnost přepínat mezi jednotlivými režimy, v závislosti na profilu terénu, pouhým stlačením páčky naprosto rozhodující - jízda je rychlejší a vy si ji zatraceně dobře užijete.
Technická specifikace
Rám | Spark Carbon HMF Integrated Suspension Technology Flex Pivot / Adjustable head angle Syncros Cable Integration System BB92 / UDH Interface / 12x148mm with 55mm Chainline |
Vidlice | FOX 34 Float Performance Elite Air FIT4 3-Modes with low Speed adj. / Kabolt 15x110mm axle 44mm offset / tapered steerer / Reb. Adj. / Lockout 130mm travel |
Tlumič | FOX NUDE 5T EVOL Trunnion SCOTT custom w. travel / geo adj. 3 modes: Lockout-Traction Control-Descend Custom large Air volume / DPS / Reb. Adj. Travel 120-80-Lockout / T165X45mm |
Ovládací systém | SCOTT TwinLoc 2 Technology Suspension & Dropper Remote 3 Suspension modes |
Přehazovačka | Shimano XT RD-M8100 SGS Shadow Plus / 12 Speed |
Řazení | Shimano XT SL-M8100-IR / Rapidfire Plus Ispec EV clamp |
Kliky | Shimano XT FC-M8120-1 / Hollowtech 2 32T |
BB-Set | Shimano SM-BB71-41A / shell 41x92mm |
Řetěz | Shimano SLX CN-M7100 |
Kazeta | Shimano XT CS-M8100-12 / 10-51 T |
Brzdy | Shimano XT M8120 4 Piston Disc |
Rotor | Shimano SM-RT76 / 6 Bolt / F&R 180mm |
Řidítka | Syncros Fraser iC SL DC Carbon 0° rise / back sweep 8° / mini Rise / 760mm Syncros Performance XC lock-on grips |
Sedlovka | FOX Transfer Performance Elite Dropper Post 31.6mm / S size 125mm / M size 140mm / L size 150mm / XL size 150mm |
Sedlovka | Syncros Tofino 1.5 Regular Titanium rails |
Hlavové složení | Syncros - Acros Angle adjust & Cable Routing HS System +-0.6° head angle adjustment ZS56/28.6 – ZS56/40 MTB |
Sada kol | Syncros Silverton 2.0-30 6 Bolt F: 15x110mm, R: 12x148mm 30mm Tubeless ready rim 28H / Micro Spline Syncros Axle w/Removable Lever with 6mm Allen, T30 and T25 Tools |
Přední plášť | Schwalbe Wicked Will 29x2.4" EVO Super Race / TLE / 67EPI / Addix Speed Soft |
Zadní plášť | Schwalbe Wicked Will 29x2.4" EVO Super Race / TLE / 67EPI / Addix Speed Grip |
Extra | Syncros Fork Fender |
Hmotnost v kg (cca) | 12.3 (Tubeless setup) |
Hmotnost v lb (cca) | 27.12 (Tubeless setup) |
Max. systémová hmotnost | 128kg Celková hmotnost zahrnuje kolo, jezdce, vybavení a případné další zavazadlo |
Geometrie
S | M | L | XL | ||||||||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
A | head tube angle / angle tube de direction | 65.8 ° | 65.8 ° | 65.8 ° | 65.8 ° | ||||||||||||||
B | head tube length / hauteur tube de direction | 90.0 mm | 3.5 in | 90.0 mm | 3.5 in | 105.0 mm | 4.1 in | 115.0 mm | 4.5 in | ||||||||||
C | top tube horizontal / longueur horizontale tube supérieur | 561.0 mm | 22.1 in | 589.0 mm | 23.2 in | 613.0 mm | 24.1 in | 641.0 mm | 25.2 in | ||||||||||
D | standover height / hauteur entre-jambes | 759.0 mm | 29.9 in | 767.0 mm | 30.2 in | 778.0 mm | 30.6 in | 801.0 mm | 31.5 in | ||||||||||
E | BB offset / deport axe de pédalier | -43.5 mm | -1.7 in | -43.5 mm | -1.7 in | -43.5 mm | -1.7 in | -43.5 mm | -1.7 in | ||||||||||
F | BB height / hauteur axe de pédalier | 331.5 mm | 13.1 in | 331.5 mm | 13.1 in | 331.5 mm | 13.1 in | 331.5 mm | 13.1 in | ||||||||||
G | wheel base / entraxe roues | 1,145.0 mm | 45.1 in | 1,174.0 mm | 46.2 in | 1,205.0 mm | 47.4 in | 1,236.0 mm | 48.7 in | ||||||||||
H | BB center to toptube center / dist. boitier - milieu tube supérieur | ||||||||||||||||||
I | BB center to top of seattube / dist. boitier - sommet tube de selle | 415.0 mm | 16.3 in | 440.0 mm | 17.3 in | 490.0 mm | 19.3 in | 540.0 mm | 21.3 in | ||||||||||
J | seat angle / angle tube de selle | 75.7 ° | 75.9 ° | 76.4 ° | 76.7 ° | ||||||||||||||
K | chainstay / longueur des bases | 437.5 mm | 17.2 in | 437.5 mm | 17.2 in | 437.5 mm | 17.2 in | 437.5 mm | 17.2 in | ||||||||||
L | reach / reach | 410.0 mm | 16.1 in | 440.0 mm | 17.3 in | 470.0 mm | 18.5 in | 500.0 mm | 19.7 in | ||||||||||
M | stack / stack | 607.5 mm | 23.9 in | 607.5 mm | 23.9 in | 617.7 mm | 24.3 in | 627.0 mm | 24.7 in | ||||||||||
N | stem length / longueur potence | 50.0 mm | 2.0 in | 60.0 mm | 2.4 in | 60.0 mm | 2.4 in | 70.0 mm | 2.8 in | ||||||||||
0 | trail / chasse au sol | 107.0 mm | 4.2 in | 107.0 mm | 4.2 in | 107.0 mm | 4.2 in | 107.0 mm | 4.2 in | ||||||||||
P | fork length / longueur fourche | 540.0 mm | 21.3 in | 540.0 mm | 21.3 in | 540.0 mm | 21.3 in | 540.0 mm | 21.3 in | ||||||||||
Q | Maximum Seatpost Insertion / Insertion maximale de la tige de selle | 150.0 mm | 5.9 in | 175.0 mm | 6.9 in | 225.0 mm | 8.9 in | 275.0 mm | 10.8 in | ||||||||||
R | Crank Length / longueur de manivelle | 170.0 mm | 6.7 in | 175.0 mm | 6.9 in | 175.0 mm | 6.9 in | 175.0 mm | 6.9 in |