SCOTT Spark RC 900 SL (Martin Green), vel. M

Kód: SCO4231527961008
Novinka
397 490 Kč
Na dotaz
Položka byla vyprodána…
Spark RC SL je dokonalou kombinací špičkového karbonového inženýrství, dosud nevídané úrovně integrace a správného množství „tajné omáčky“. Chtěli jsme vytvořit platformu, která by byla rychlejší než předchozí, a to jak do kopce, tak z kopce. Prostřednictvím vyššího zdvihu, dokonalejší geometrie a zohlednění podnětů od nejlepších sportovců světa jsme stvořili to nejlepší cross-country závodní kolo mezi všemi. Jestli si myslíte, že rychlost je zábava, pak jízdu na něm budete milovat.

Detailní informace

Detailní popis produktu

Scott Spark RC

Spark RC je dokonalou kombinací špičkového karbonového inženýrství, dosud nevídané úrovně integrace a správného množství „tajné omáčky“. Chtěli jsme vytvořit platformu, která by byla rychlejší než předchozí, a to jak do kopce, tak z kopce. Prostřednictvím vyššího zdvihu, dokonalejší geometrie a zohlednění podnětů od nejlepších sportovců světa jsme stvořili to nejlepší cross-country závodní kolo mezi všemi. Jestli si myslíte, že rychlost je zábava, pak jízdu na něm budete milovat.

Horské kolo SCOTT Spark RC 900 SL

Spark RC SL je dokonalou kombinací špičkového karbonového inženýrství, dosud nevídané úrovně integrace a správného množství „tajné omáčky“. Chtěli jsme vytvořit platformu, která by byla rychlejší než předchozí, a to jak do kopce, tak z kopce. Prostřednictvím vyššího zdvihu, dokonalejší geometrie a zohlednění podnětů od nejlepších sportovců světa jsme stvořili to nejlepší cross-country závodní kolo mezi všemi. Jestli si myslíte, že rychlost je zábava, pak jízdu na něm budete milovat.

Klíčové vlastnosti

  • Vidlice RockShox SID Ultimate Flight Attendant 120 mm
  • RockShox SIDLuxe Ultimate Flight Attendant 120 mm
  • SRAM XX SL AXS Transmission, wattmetr
  • Diskové brzdy SRAM Level 4 Piston
  • Kola Syncros Silverton SL2 CF
  • Pláště Maxxis Rekon Race Foldable
  • Rock Shox Reverb AXS, komponenty Syncros CF

Technologie

Technologie Evo-Lap
Technologie Evo-Lap

80 % práce na tvorbě nového rámu je správná volba materiálů. Zato zbývajících 20 % vyžaduje téměř veškeré naše úsilí. Z tohoto důvodu následuje po výběru nejvyspělejších karbonových vláken na trhu intenzivní použití speciálních nástrojů, jako např. software FEA (metoda konečných prvků), abychom mohli analyzovat vrstvení karbonu.Softwarem FEA umíme stimulovat působení různých sil na virtuální model rámu a jeho konstrukci adekvátně přizpůsobit. Tento program nám umožňuje vytvořit kompletní virtuální prototypy zahrnující všechny fyzikální jevy, které existují v reálném prostředí.Pomocí naší technologie Evo-Lap modelujeme rám, abychom optimalizovali plochu jeho povrchu, simulujeme konstrukci trubek s různou orientací vrstev, následně srovnáváme výsledky použití rozdílných konfigurací a testujeme rozložení napětí v jednotlivých oblastech rámu. Díky rozsáhlé počítačové modelaci jsme mohli optimalizovat vrstvení karbonu ve všech částech rámu. Když jsme části následně sestavili do prvního prototypu, došli jsme k výslednému superlehkému a kompaktnímu rámu, bez jakékoli újmy na tuhosti, komfortu či odolnosti vůči nárazu. Technologie Evo-Lap byla přínosem pro celou produktovou řadu.

Nastavitelný hlavový úhel
Nastavitelný hlavový úhel

U nového Sparku si můžete změnit hlavový úhel o 0,6 stupňů - volnější nebo ostřejší, aniž byste museli zkracovat kabeláž nebo odvzdušňovat brzdy. Musíte jen odmontovat řídítka, otočit misky hlavového složení o 180 stupňů a znovu namontovat.

Snadný přístup k tlumiči
Snadný přístup k tlumiči

K tlumiči se lze dostat přes oblast středového složení přístupovým otvorem. Dá se tak snadno nastavit tlak v tlumiči, odskok i komprese a také instalovat nebo vyměnit kabel k systému tlumení TwinLoc.

Patentovaná integrovaná technologie tlumení
Patentovaná integrovaná technologie tlumení

Platforma integrovaného tlumiče umožňuje vyladit tlumicí vlastnosti, aniž by došlo k ovlivnění hmotnosti. Při práci s koly na takové úrovni, je koncepce mezního řešení často ještě daleko důležitější.Na optimální výkon tlumiče, musí být přenos síly co nejpřímější. V průběhu komprese tlumiče se chceme vyhnout jakýmkoli neefektivním pohybům, jinými slovy bočním pohybům (do stran, do směru zdvihu). Integrovaný tlumič to řeší hned několika způsoby. Zaprvé, konstrukce rámu v oblasti tlumiče a uchycení trunnion může být navržena jako daleko pevnější, což nežádoucí pohyb omezuje a zároveň přispívá k účinnějšímu přenosu síly. Do čepu na sedlové trubce můžeme také přidat mnohem větší ložiska, čímž tuto část ještě zesílíme a nežádoucí pohyb také omezíme. Prostřednictvím integrované technologie odpružení můžeme konstruovat rámy s níže umístěným tlumičem, tedy s níže položeným těžištěm. Ve výsledku je kolo ovladatelnější a stabilnější, z čehož pro jezdce plyne daleko jistější jízda. Ačkoliv se tyto změny mohou samostatně jevit jen jako menší vylepšení, v celkovém součtu vedou k daleko efektivnějšímu výkonu tlumiče. Kromě toho je tlumič plně chráněn před vnějšími vlivy. Závod v dešti? Nevadí, tlumič bude pokračovat v práci na plný výkon bez ohledu na vodu. 

Multiklíč v zadní ose
Multiklíč v zadní ose

Torx v zadní ose patří k našim kolům neodmyslitelně již roky a tentokrát půjde ještě o něco lepšího. T25, T30 a inbus - vše je teď v jednom! S touto trojicí si můžete vždy přizpůsobit veškeré příslušenství s čepy a víceméně i vše ostatní, co se na kole dá nastavit. 

Koncepce tlumení Single Pivot
Koncepce tlumení Single Pivot

Celoodpružené kolo nebude mít nikdy úspěch bez dobrého designu odpružení. Když jsme se poprvé projeli na Sparku s jednočepovou konstrukcí, zamilovali jsme se do ní. I po letech jsme stále přesvědčeni, že z technického hlediska dnešního cross country závodění a na rychlé singltreky je to ta nejlepší koncepce. Rozložení tlumení u Sparku má velmi specifickou a osvědčenou kinematiku a menší neodpruženou hmotu. Použití pružného čepu na zadní vzpěře je ideální řešení u kol se zdvihem v tomto rozsahu. Umožňuje zachovat velmi nízkou hmotnost celého systému a při tom zaručuje optimální výkon tlumení.

RockShox Flight Attendant
RockShox Flight Attendant

Nejrychlejší kolo v XC je nyní vybaveno zbrusu novým tlumicím systémem RockShox Flight Attendant. Tlumení řídí automaticky a přizpůsobuje ho vaší jízdě.

Patentovaná integrovaná technologie tlumení
Patentovaná integrovaná technologie tlumení

Platforma integrovaného tlumiče umožňuje vyladit tlumicí vlastnosti, aniž by došlo k ovlivnění hmotnosti. Při práci s koly na takové úrovni, je koncepce mezního řešení často ještě daleko důležitější.Na optimální výkon tlumiče, musí být přenos síly co nejpřímější. V průběhu komprese tlumiče se chceme vyhnout jakýmkoli neefektivním pohybům, jinými slovy bočním pohybům (do stran, do směru zdvihu). Integrovaný tlumič to řeší hned několika způsoby. Zaprvé, konstrukce rámu v oblasti tlumiče a uchycení trunnion může být navržena jako daleko pevnější, což nežádoucí pohyb omezuje a zároveň přispívá k účinnějšímu přenosu síly. Do čepu na sedlové trubce můžeme také přidat mnohem větší ložiska, čímž tuto část ještě zesílíme a nežádoucí pohyb také omezíme. Prostřednictvím integrované technologie odpružení můžeme konstruovat rámy s níže umístěným tlumičem, tedy s níže položeným těžištěm. Ve výsledku je kolo ovladatelnější a stabilnější, z čehož pro jezdce plyne daleko jistější jízda. Ačkoliv se tyto změny mohou samostatně jevit jen jako menší vylepšení, v celkovém součtu vedou k daleko efektivnějšímu výkonu tlumiče. Kromě toho je tlumič plně chráněn před vnějšími vlivy. Závod v dešti? Nevadí, tlumič bude pokračovat v práci na plný výkon bez ohledu na vodu. 

Snadný přístup k tlumiči
Snadný přístup k tlumiči

K tlumiči se lze dostat přes oblast středového složení přístupovým otvorem. Dá se tak snadno nastavit tlak v tlumiči, odskok i komprese a také instalovat nebo vyměnit kabel k systému tlumení TwinLoc.

Koncepce tlumení Single Pivot
Koncepce tlumení Single Pivot

Celoodpružené kolo nebude mít nikdy úspěch bez dobrého designu odpružení. Když jsme se poprvé projeli na Sparku s jednočepovou konstrukcí, zamilovali jsme se do ní. I po letech jsme stále přesvědčeni, že z technického hlediska dnešního cross country závodění a na rychlé singltreky je to ta nejlepší koncepce. Rozložení tlumení u Sparku má velmi specifickou a osvědčenou kinematiku a menší neodpruženou hmotu. Použití pružného čepu na zadní vzpěře je ideální řešení u kol se zdvihem v tomto rozsahu. Umožňuje zachovat velmi nízkou hmotnost celého systému a při tom zaručuje optimální výkon tlumení.

Nastavitelný hlavový úhel
Nastavitelný hlavový úhel

U nového Sparku si můžete změnit hlavový úhel o 0,6 stupňů - volnější nebo ostřejší, aniž byste museli zkracovat kabeláž nebo odvzdušňovat brzdy. Musíte jen odmontovat řídítka, otočit misky hlavového složení o 180 stupňů a znovu namontovat.

Syncros Fraser iC Combo
Syncros Fraser iC Combo

Nový Spark obsahuje také zcela nová kombo řídítka Syncros Fraser iC. Vzhledem k tomu, že integrace kabeláže je dost unikátní záležitost, byl model Fraser navržen tak, aby ji zčásti vyřešil. Konstruktéři Syncros zapracovali na tvaru, který by umožnil vést kabeláž pod řídítky a po stranách představce, než se zanoří do hlavového složení s integrovanými plastovými částmi, aby vše působilo čistě a efektivně. Nedochází tak k zalomení ani překroucení kabeláže a přední část kola je úhlednější.  Všechna řídítka a představce Syncros nabízejí několik možností na uchycení computeru, světla a kamery, a to jak na řídítkách, tak pod nimi.

Multiklíč v zadní ose
Multiklíč v zadní ose

Torx v zadní ose patří k našim kolům neodmyslitelně již roky a tentokrát jde ještě o něco lepšího. T25, T30 a inbus - vše v jednom! S touto trojicí si můžete vždy přizpůsobit veškeré příslušenství s čepy a víceméně i vše ostatní, co se na kole dá nastavit. 

RockShox Flight Attendant
RockShox Flight Attendant

Nejrychlejší kolo v XC je nyní vybaveno zbrusu novým tlumicím systémem RockShox Flight Attendant. Tlumení řídí automaticky a přizpůsobuje ho vaší jízdě.

Technická specifikace

Rám Spark RC Carbon HMX SL
Integrated Suspension Technology
Flex Pivot / Adjustable head angle
Syncros Cable Integration System
BB92 / UDH Interface / 12x148mm with 55mm Chainline
Lightest 120mm frame 1870g (w/shock)
Vidlice RockShox SID Ultimate Flight Attendant
Electronically controlled Suspension
FA Race Day damper 3 Modes
15x110mm Maxle Stealth / 44mm offset /Tapered steerer
Lockout / Reb. Adj. / 120mm travel
Tlumič RockShox SIDLuxe Ultimate Flight Attendant Custom
Electronically controlled Suspension
3 Modes Lockout-Pedal-Descend
Solo Air / Reb. Adj./ Lockout / Travel 120mm / T165X45mm
Ovládací systém Automatic electrionic suspension system,that listens to the rider and responds in real-time
Přehazovačka SRAM XX SL Eagle AXS Transmission 12 Speed
Wireless Electronic Shift System
Řazení SRAM AXS Rocker Pod Controller
Kliky SRAM XX SL Eagle AXS Transmission
Carbon crankarm / Spider Power Meter
DUB / 55mm CL / 34T
Vodítko řetězu SCOTT custom
BB-Set SRAM DUB PF 92 MTB / shell 41x92mm
Řetěz SRAM CN XX SL Eagle Transmission
Kazeta SRAM XX SL Eagle XS 1299 Transmission 10-52
Brzdy SRAM Level Ultimate Stealth 4-Piston Disc
Rotor SRAM HS2 CL Rotors 180/F and 160/R
Řidítka Syncros Fraser iC SL XC Carbon
-12° rise / back sweep 8° / 740mm
Syncros Performance XC lock-on grips
Sedlovka Rock Shox Reverb AXS 31.6mm / S size 100mm / M
L & XL size 125mm
Sedlovka Syncros Belcarra SL Regular 1.0
Carbon rails
Hlavové složení Syncros - Acros Angle adjust & Cable Routing HS System
Stainless
+-0.6° head angle adjustment
ZS56/28.6 – ZS56/40 MTB
Sada kol Syncros Silverton SL2-30 CL full Carbon
F: 15x110mm
R: 12x148mm / 30mm Tubeless ready rim
DT Swiss 240 Ratchet EXP 36 / XD Driver
SRAM TyreWiz / Syncros SL Axle w/Removable Lever
with 6mm Allen
T30 and T25 Tools
Přední plášť Maxxis Rekon Race / 29x2.4" / 120TPI Foldable Bead
Tubeless Ready / EXO
Zadní plášť Maxxis Rekon Race / 29x2.4" / 120TPI Foldable Bead
Tubeless Ready / EXO
Extra SRAM AXS Powerpack
SRAM TyreWiz
Syncros Tubeless Handlebar Tool
Příslušenství Syncros Eco Sealant
Transport Axle
Hmotnost v kg (cca) 10.7 (Tubeless setup)
Hmotnost v lb (cca) 23.59 (Tubeless setup)
Max. systémová hmotnost 128kg
Celková hmotnost zahrnuje kolo, jezdce, vybavení a případné další zavazadlo

Geometrie

Geometrie Horské kolo SCOTT Spark RC 900 SL

S M L XL
A head tube angle / angle tube de direction 67.2 ° 67.2 ° 67.2 ° 67.2 °
B head tube length / hauteur tube de direction 90.0 mm 3.5 in 90.0 mm 3.5 in 105.0 mm 4.1 in 115.0 mm 4.5 in
C top tube horizontal / longueur horizontale tube supérieur 562.0 mm 22.1 in 590.0 mm 23.2 in 614.0 mm 24.2 in 642.0 mm 25.3 in
D standover height / hauteur entre-jambes 758.0 mm 29.8 in 765.0 mm 30.1 in 776.0 mm 30.6 in 799.0 mm 31.5 in
E BB offset / deport axe de pédalier -45.0 mm -1.8 in -45.0 mm -1.8 in -45.0 mm -1.8 in -45.0 mm -1.8 in
F BB height / hauteur axe de pédalier 330.0 mm 13.0 in 330.0 mm 13.0 in 330.0 mm 13.0 in 330.0 mm 13.0 in
G wheel base / entraxe roues 1,129.0 mm 44.4 in 1,159.0 mm 45.6 in 1,190.0 mm 46.9 in 1,231.0 mm 48.5 in
H BB center to toptube center / dist. boitier - milieu tube supérieur
I BB center to top of seattube / dist. boitier - sommet tube de selle 415.0 mm 16.3 in 440.0 mm 17.3 in 490.0 mm 19.3 in 540.0 mm 21.3 in
J seat angle / angle tube de selle 75.9 ° 76.1 ° 76.6 ° 76.9 °
K chainstay / longueur des bases 437.5 mm 17.2 in 437.5 mm 17.2 in 437.5 mm 17.2 in 437.5 mm 17.2 in
L reach / reach 411.0 mm 16.2 in 441.0 mm 17.4 in 471.0 mm 18.5 in 501.0 mm 19.7 in
M stack / stack 602.5 mm 23.7 in 602.5 mm 23.7 in 616.0 mm 24.3 in 625.0 mm 24.6 in
N stem length / longueur potence 50.0 mm 2.0 in 60.0 mm 2.4 in 70.0 mm 2.8 in 80.0 mm 3.1 in
0 trail / chasse au sol 115.0 mm 4.5 in 115.0 mm 4.5 in 115.0 mm 4.5 in 115.0 mm 4.5 in
P fork length / longueur fourche 530.0 mm 20.9 in 530.0 mm 20.9 in 530.0 mm 20.9 in 530.0 mm 20.9 in
Q Maximum Seatpost Insertion / Insertion maximale de la tige de selle 150.0 mm 5.9 in 175.0 mm 6.9 in 225.0 mm 8.9 in 275.0 mm 10.8 in
R Crank Length / longueur de manivelle 170.0 mm 6.7 in 170.0 mm 6.7 in 175.0 mm 6.9 in 175.0 mm 6.9 in

Média

Doplňkové parametry

Kategorie: XC, maraton kola
EAN: 7616185218746
Modelový rok: 2025
Modelová řada: Scott Spark RC
? Velikost rámu (souhrnná): M | 17" - 18"
Výška postavy: 165 - 170 cm, 170 - 175 cm
Materiál rámu: Karbon
Průměr kol: 29"
Řazení: 1 x 12
Barva: Zelená
Velikost: M
Položka byla vyprodána…

Diskuze

Buďte první, kdo napíše příspěvek k této položce.

Povinná pole

Nevyplňujte toto pole:

Bezpečnostní kontrola

×

Splátková kalkulačka ESSOX