Spark nejsou jen jedny z nejúspěšnějších celoodpružených kol na okruhu světového poháru, řadí se zároveň k nejoblíbenějším modelům SCOTT mezi amatérskými cyklisty. Kola jsou lehká, schopná a rychlá - splňují vše, o čem cross-country jezdci sní.
Horské kolo SCOTT Spark 900 EVO
Když se řekne dokonalé horské kolo, co si představíte? My určitě Spark 900 EVO. Ptáte se proč? No, kromě toho, že je rychlý, lehký a ultra schopný ve všech typech terénu, ještě strašně dobře vypadá. Trailový bajk s malým zdvihem? Downcountry model? Příležitostně závodní kolo? Klidně mu říkejte, jak chcete. My jen dodáváme, že je to zatraceně dobré horské kolo.
Klíčové vlastnosti
- Karbonový rám Spark RC HMF
- Vidlice RockShox Pike Ultimate Flight Attendant 140 mm
- Tlumič RockShox SIDLuxe Ultimate Flight Attendant Custom 120 mm
- Sada SRAM X0 AXS Transmission, wattmetr
- Diskové brzdy SRAM Motive 4 Piston
- Sada karbonových kol Syncros Silverton 1.0
- Pláště Maxxis Forekaster Foldable
- Teleskopická sedlovka Syncros, komponenty Syncros CF
Technologie

Patentovaná integrovaná technologie tlumení
Platforma integrovaného tlumiče umožňuje vyladit tlumicí vlastnosti, aniž by došlo k ovlivnění hmotnosti. Při práci s koly na takové úrovni, je koncepce mezního řešení často ještě daleko důležitější.Na optimální výkon tlumiče, musí být přenos síly co nejpřímější. V průběhu komprese tlumiče se chceme vyhnout jakýmkoli neefektivním pohybům, jinými slovy bočním pohybům (do stran, do směru zdvihu). Integrovaný tlumič to řeší hned několika způsoby. Zaprvé, konstrukce rámu v oblasti tlumiče a uchycení trunnion může být navržena jako daleko pevnější, což nežádoucí pohyb omezuje a zároveň přispívá k účinnějšímu přenosu síly. Do čepu na sedlové trubce můžeme také přidat mnohem větší ložiska, čímž tuto část ještě zesílíme a nežádoucí pohyb také omezíme. Prostřednictvím integrované technologie odpružení můžeme konstruovat rámy s níže umístěným tlumičem, tedy s níže položeným těžištěm. Ve výsledku je kolo ovladatelnější a stabilnější, z čehož pro jezdce plyne daleko jistější jízda. Ačkoliv se tyto změny mohou samostatně jevit jen jako menší vylepšení, v celkovém součtu vedou k daleko efektivnějšímu výkonu tlumiče. Kromě toho je tlumič plně chráněn před vnějšími vlivy. Závod v dešti? Nevadí, tlumič bude pokračovat v práci na plný výkon bez ohledu na vodu.

Snadný přístup k tlumiči
K tlumiči se lze dostat přes oblast středového složení přístupovým otvorem. Dá se tak snadno nastavit tlak v tlumiči, odskok i komprese a také instalovat nebo vyměnit kabel k systému tlumení TwinLoc.

Koncepce tlumení Single Pivot
Celoodpružené kolo nebude mít nikdy úspěch bez dobrého designu odpružení. Když jsme se poprvé projeli na Sparku s jednočepovou konstrukcí, zamilovali jsme se do ní. I po letech jsme stále přesvědčeni, že z technického hlediska dnešního cross country závodění a na rychlé singltreky je to ta nejlepší koncepce. Rozložení tlumení u Sparku má velmi specifickou a osvědčenou kinematiku a menší neodpruženou hmotu. Použití pružného čepu na zadní vzpěře je ideální řešení u kol se zdvihem v tomto rozsahu. Umožňuje zachovat velmi nízkou hmotnost celého systému a při tom zaručuje optimální výkon tlumení.

Nastavitelný hlavový úhel
U nového Sparku si můžete změnit hlavový úhel o 0,6 stupňů - volnější nebo ostřejší, aniž byste museli zkracovat kabeláž nebo odvzdušňovat brzdy. Musíte jen odmontovat řídítka, otočit misky hlavového složení o 180 stupňů a znovu namontovat.

Multiklíč v zadní ose
Torx v zadní ose patří k našim kolům neodmyslitelně již roky a tentokrát jde ještě o něco lepšího. T25, T30 a inbus - vše v jednom! S touto trojicí si můžete vždy přizpůsobit veškeré příslušenství s čepy a víceméně i vše ostatní, co se na kole dá nastavit.

Syncros Fraser iC Combo
Nový Spark obsahuje také zcela nová kombo řídítka Syncros Fraser iC. Vzhledem k tomu, že integrace kabeláže je dost unikátní záležitost, byl model Fraser navržen tak, aby ji zčásti vyřešil. Konstruktéři Syncros zapracovali na tvaru, který by umožnil vést kabeláž pod řídítky a po stranách představce, než se zanoří do hlavového složení s integrovanými plastovými částmi, aby vše působilo čistě a efektivně. Nedochází tak k zalomení ani překroucení kabeláže a přední část kola je úhlednější. Všechna řídítka a představce Syncros nabízejí několik možností na uchycení computeru, světla a kamery, a to jak na řídítkách, tak pod nimi.
Technická specifikace
Rám | Spark Carbon HMF Integrated Suspension Technology Flex Pivot, Adjustable head angle Syncros Cable Integration System BB92, UDH Interface, 12x148mm with 55mm Chainline |
Vidlice | RockShox Pike Ultimate Flight Attendant Electronically controlled Suspension, FA Charger 3.1 damper 3 Modes 15x110mm Maxle Stealth, 44mm offset /Tapered steerer Lockout, Reb. Adj., 140mm travel |
Tlumič | RockShox SIDLuxe Ultimate Flight Attendant Custom Electronically controlled Suspension 3 Modes Lockout-Pedal-Descend Solo Air, Reb. Adj./ Lockout Bearing Hardware, Travel 120mm, T165X45mm |
Ovládací systém | that listens to the rider and responds in real-time Automatic electronic suspension system |
Přehazovačka | SRAM X0 Eagle AXS Transmission 12 Speed Wireless Electronic Shift System |
Řazení | SRAM AXS Rocker Pod Controller |
Kliky | SRAM X0 Eagle Transmission Spindle Power Meter, DUB, 55mm CL, 32T |
Vodítko řetězu | SCOTT custom |
BB-Set | SRAM DUB PF 92 MTB Wide, shell 41x92mm |
Řetěz | SRAM CN X0 Eagle Transmission |
Kazeta | SRAM X0 Eagle XS 1295 Transmission 10-52 |
Brzdy | SRAM Motive Silver 4-Piston Disc |
Rotor | SRAM HS2 CL Rotors, F&R 180mm |
Řidítka | Syncros Fraser iC SL DC Carbon, 0° rise, back sweep 8°, mini Rise, 760mm Syncros Performance XC lock-on grips |
Sedlovka | Syncros Duncan Dropper 1.5S, Travel Adjust, 31.6mm S size 110mm, M size 140mm, L size 160mm, XL size 180mm |
Sedlovka | Syncros Tofino 1.5 Regular Titanium rails |
Hlavové složení | Syncros - Acros Angle adjust & Cable Routing HS System Stainless, +-0.6° head angle adjustment ZS56/28.6 – ZS56/40 MTB |
Sada kol | Syncros Silverton 1.0-30 CL F: 15x110mm, R: 12x148mm 30mm Tubeless ready Carbon rim 28H Syncros Hubs, XD Driver Syncros SL Axle w/Removable Lever with 6mm Allen, T30 and T25 Tools |
Přední plášť | Maxxis Forekaster, 29x2.4", 60TPI Foldable Tubeless Ready, EXO 3C maxx Terra |
Zadní plášť | Maxxis Forekaster, 29x2.4", 60TPI Foldable Tubeless Ready, EXO 3C maxx Terra |
Extra | SRAM AXS Powerpack Syncros Tubeless Handlebar Tool |
Příslušenství | Tire Sealant |
Hmotnost v kg (cca) | 12.2 (Tubless setup) |
Hmotnost v lb (cca) | 26.9 (Tubless setup) |
Max. systémová hmotnost | 130kg Celková hmotnost zahrnuje kolo, jezdce, vybavení a případné další zavazadlo |
Geometrie
S | M | L | XL | ||||||||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
A | head tube angle / angle tube de direction | 65.8 ° | 65.8 ° | 65.8 ° | 65.8 ° | ||||||||||||||
B | head tube length / hauteur tube de direction | 90.0 mm | 3.5 in | 90.0 mm | 3.5 in | 105.0 mm | 4.1 in | 115.0 mm | 4.5 in | ||||||||||
C | top tube horizontal / longueur horizontale tube supérieur | 561.0 mm | 22.1 in | 589.0 mm | 23.2 in | 613.0 mm | 24.1 in | 641.0 mm | 25.2 in | ||||||||||
D | standover height / hauteur entre-jambes | 759.0 mm | 29.9 in | 767.0 mm | 30.2 in | 778.0 mm | 30.6 in | 801.0 mm | 31.5 in | ||||||||||
E | BB offset / deport axe de pédalier | -43.5 mm | -1.7 in | -43.5 mm | -1.7 in | -43.5 mm | -1.7 in | -43.5 mm | -1.7 in | ||||||||||
F | BB height / hauteur axe de pédalier | 331.5 mm | 13.1 in | 331.5 mm | 13.1 in | 331.5 mm | 13.1 in | 331.5 mm | 13.1 in | ||||||||||
G | wheel base / entraxe roues | 1,145.0 mm | 45.1 in | 1,174.0 mm | 46.2 in | 1,205.0 mm | 47.4 in | 1,236.0 mm | 48.7 in | ||||||||||
H | BB center to toptube center / dist. boitier - milieu tube supérieur | ||||||||||||||||||
I | BB center to top of seattube / dist. boitier - sommet tube de selle | 415.0 mm | 16.3 in | 440.0 mm | 17.3 in | 490.0 mm | 19.3 in | 540.0 mm | 21.3 in | ||||||||||
J | seat angle / angle tube de selle | 75.7 ° | 75.9 ° | 76.4 ° | 76.7 ° | ||||||||||||||
K | chainstay / longueur des bases | 437.5 mm | 17.2 in | 437.5 mm | 17.2 in | 437.5 mm | 17.2 in | 437.5 mm | 17.2 in | ||||||||||
L | reach / reach | 410.0 mm | 16.1 in | 440.0 mm | 17.3 in | 470.0 mm | 18.5 in | 500.0 mm | 19.7 in | ||||||||||
M | stack / stack | 607.5 mm | 23.9 in | 607.5 mm | 23.9 in | 617.7 mm | 24.3 in | 627.0 mm | 24.7 in | ||||||||||
N | stem length / longueur potence | 50.0 mm | 2.0 in | 60.0 mm | 2.4 in | 60.0 mm | 2.4 in | 70.0 mm | 2.8 in | ||||||||||
0 | trail / chasse au sol | 107.0 mm | 4.2 in | 107.0 mm | 4.2 in | 107.0 mm | 4.2 in | 107.0 mm | 4.2 in | ||||||||||
P | fork length / longueur fourche | 540.0 mm | 21.3 in | 540.0 mm | 21.3 in | 540.0 mm | 21.3 in | 540.0 mm | 21.3 in | ||||||||||
Q | Maximum Seatpost Insertion / Insertion maximale de la tige de selle | 150.0 mm | 5.9 in | 175.0 mm | 6.9 in | 225.0 mm | 8.9 in | 275.0 mm | 10.8 in | ||||||||||
R | Crank Length / longueur de manivelle | 170.0 mm | 6.7 in | 175.0 mm | 6.9 in | 175.0 mm | 6.9 in | 175.0 mm | 6.9 in |