Spark RC je dokonalou kombinací špičkového karbonového inženýrství, dosud nevídané úrovně integrace a správného množství „tajné omáčky“. Chtěli jsme vytvořit platformu, která by byla rychlejší než předchozí, a to jak do kopce, tak z kopce. Prostřednictvím vyššího zdvihu, dokonalejší geometrie a zohlednění podnětů od nejlepších sportovců světa jsme stvořili to nejlepší cross-country závodní kolo mezi všemi. Jestli si myslíte, že rychlost je zábava, pak jízdu na něm budete milovat.
Horské kolo SCOTT Spark RC SL
Spark RC SL je dokonalou kombinací špičkového karbonového inženýrství, dosud nevídané úrovně integrace a správného množství „tajné omáčky“. Chtěli jsme vytvořit platformu, která by byla rychlejší než předchozí, a to jak do kopce, tak z kopce. Prostřednictvím vyššího zdvihu, dokonalejší geometrie a zohlednění podnětů od nejlepších sportovců světa jsme stvořili to nejlepší cross-country závodní kolo mezi všemi. Jestli si myslíte, že rychlost je zábava, pak jízdu na něm budete milovat.
Klíčové vlastnosti
- Karbonový rám Spark RC Carbon HMX SL 1870 g
- Vidlice RockShox SID Ultimate Flight Attendant 120 mm
- Tlumič RockShox SIDLuxe Ultimate Flight Attendant Custom 120 mm
- Sada SRAM XX SL AXS Transmission, wattmetr
- Diskové brzdy SRAM Motive 4 Piston
- Sada kol Syncros Silverton SL2 CF
- Pláště Maxxis Rekon Race Foldable
- Rock Shox Reverb AXS, komponenty Syncros CF
Technologie

Patentovaná integrovaná technologie tlumení
Platforma integrovaného tlumiče umožňuje vyladit tlumicí vlastnosti, aniž by došlo k ovlivnění hmotnosti. Při práci s koly na takové úrovni, je koncepce mezního řešení často ještě daleko důležitější.Na optimální výkon tlumiče, musí být přenos síly co nejpřímější. V průběhu komprese tlumiče se chceme vyhnout jakýmkoli neefektivním pohybům, jinými slovy bočním pohybům (do stran, do směru zdvihu). Integrovaný tlumič to řeší hned několika způsoby. Zaprvé, konstrukce rámu v oblasti tlumiče a uchycení trunnion může být navržena jako daleko pevnější, což nežádoucí pohyb omezuje a zároveň přispívá k účinnějšímu přenosu síly. Do čepu na sedlové trubce můžeme také přidat mnohem větší ložiska, čímž tuto část ještě zesílíme a nežádoucí pohyb také omezíme. Prostřednictvím integrované technologie odpružení můžeme konstruovat rámy s níže umístěným tlumičem, tedy s níže položeným těžištěm. Ve výsledku je kolo ovladatelnější a stabilnější, z čehož pro jezdce plyne daleko jistější jízda. Ačkoliv se tyto změny mohou samostatně jevit jen jako menší vylepšení, v celkovém součtu vedou k daleko efektivnějšímu výkonu tlumiče. Kromě toho je tlumič plně chráněn před vnějšími vlivy. Závod v dešti? Nevadí, tlumič bude pokračovat v práci na plný výkon bez ohledu na vodu.

Snadný přístup k tlumiči
K tlumiči se lze dostat přes oblast středového složení přístupovým otvorem. Dá se tak snadno nastavit tlak v tlumiči, odskok i komprese a také instalovat nebo vyměnit kabel k systému tlumení TwinLoc.

Koncepce tlumení Single Pivot
Celoodpružené kolo nebude mít nikdy úspěch bez dobrého designu odpružení. Když jsme se poprvé projeli na Sparku s jednočepovou konstrukcí, zamilovali jsme se do ní. I po letech jsme stále přesvědčeni, že z technického hlediska dnešního cross country závodění a na rychlé singltreky je to ta nejlepší koncepce. Rozložení tlumení u Sparku má velmi specifickou a osvědčenou kinematiku a menší neodpruženou hmotu. Použití pružného čepu na zadní vzpěře je ideální řešení u kol se zdvihem v tomto rozsahu. Umožňuje zachovat velmi nízkou hmotnost celého systému a při tom zaručuje optimální výkon tlumení.

Nastavitelný hlavový úhel
U nového Sparku si můžete změnit hlavový úhel o 0,6 stupňů - volnější nebo ostřejší, aniž byste museli zkracovat kabeláž nebo odvzdušňovat brzdy. Musíte jen odmontovat řídítka, otočit misky hlavového složení o 180 stupňů a znovu namontovat.

Multiklíč v zadní ose
Torx v zadní ose patří k našim kolům neodmyslitelně již roky a tentokrát jde ještě o něco lepšího. T25, T30 a inbus - vše v jednom! S touto trojicí si můžete vždy přizpůsobit veškeré příslušenství s čepy a víceméně i vše ostatní, co se na kole dá nastavit.

Syncros Fraser iC Combo
Nový Spark obsahuje také zcela nová kombo řídítka Syncros Fraser iC. Vzhledem k tomu, že integrace kabeláže je dost unikátní záležitost, byl model Fraser navržen tak, aby ji zčásti vyřešil. Konstruktéři Syncros zapracovali na tvaru, který by umožnil vést kabeláž pod řídítky a po stranách představce, než se zanoří do hlavového složení s integrovanými plastovými částmi, aby vše působilo čistě a efektivně. Nedochází tak k zalomení ani překroucení kabeláže a přední část kola je úhlednější. Všechna řídítka a představce Syncros nabízejí několik možností na uchycení computeru, světla a kamery, a to jak na řídítkách, tak pod nimi.

RockShox Flight Attendant
Nejrychlejší kolo v XC je nyní vybaveno zbrusu novým tlumicím systémem RockShox Flight Attendant. Tlumení řídí automaticky a přizpůsobuje ho vaší jízdě.
Technická specifikace
Rám | Spark RC Carbon HMX SL Integrated Suspension Technology Flex Pivot, Adjustable head angle Syncros Cable Integration System BB92, UDH Interface, 12x148mm with 55mm Chainline Lightest 120mm frame 1870g (w/shock) |
Vidlice | RockShox SID Ultimate Flight Attendant Electronically controlled Suspension, FA Race Day damper 3 Modes 15x110mm Maxle Stealth, 44mm offset /Tapered steerer Lockout, Reb. Adj., 120mm travel |
Tlumič | RockShox SIDLuxe Ultimate Flight Attendant Custom Electronically controlled Suspension 3 Modes Lockout-Pedal-Descend Solo Air, Reb. Adj./ Lockout Bearing Hardware, Travel 120mm, T165X45mm |
Ovládací systém | that listens to the rider and responds in real-time Automatic electronic suspension system |
Přehazovačka | SRAM XX SL Eagle AXS Transmission 12 Speed Wireless Electronic Shift System |
Řazení | SRAM AXS Rocker Pod Controller |
Kliky | SRAM XX SL Eagle AXS Transmission Carbon crankarm, Spider Power Meter DUB, 55mm CL, 34T |
Vodítko řetězu | SCOTT custom |
BB-Set | SRAM DUB PF 92 MTB, shell 41x92mm |
Řetěz | SRAM CN XX SL Eagle Transmission |
Kazeta | SRAM XX SL Eagle XS 1299 Transmission 10-52 |
Brzdy | SRAM Motive Ultimate 4-Piston Disc |
Rotor | SRAM HS2 CL Rotors 180/F and 160/R |
Řidítka | Syncros Fraser iC SL XC Carbon -12° rise, back sweep 8°, 740mm Syncros Performance XC lock-on grips |
Sedlovka | Rock Shox Reverb AXS 31.6mm, S size 100mm, M, L size 125mm, XL size 150mm |
Sedlovka | Syncros Belcarra V1.0 Cut Out Carbon rails |
Hlavové složení | Syncros - Acros Angle adjust & Cable Routing HS System Stainless, +-0.6° head angle adjustment ZS56/28.6 – ZS56/40 MTB |
Sada kol | Syncros Silverton SL2-30 CL full Carbon F: 15x110mm, R: 12x148mm, 30mm Tubeless ready rim DT Swiss 240 Ratchet EXP 36, XD Driver SRAM TyreWiz, Syncros SL Axle w/Removable Lever with 6mm Allen, T30 and T25 Tools |
Přední plášť | Maxxis Rekon Race, 29x2.4", 120TPI Foldable Bead Tubeless Ready, EXO |
Zadní plášť | Maxxis Rekon Race, 29x2.4", 120TPI Foldable Bead Tubeless Ready, EXO |
Extra | SRAM AXS Powerpack SRAM TyreWiz Syncros Tubeless Handlebar Tool |
Příslušenství | Tire Sealant Transport Axle |
Hmotnost v kg (cca) | 10.7 (Tubless setup) |
Hmotnost v lb (cca) | 23.59 (Tubless setup) |
Max. systémová hmotnost | 130kg Celková hmotnost zahrnuje kolo, jezdce, vybavení a případné další zavazadlo |
Geometrie
S | M | L | XL | ||||||||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
A | head tube angle / angle tube de direction | 67.2 ° | 67.2 ° | 67.2 ° | 67.2 ° | ||||||||||||||
B | head tube length / hauteur tube de direction | 90.0 mm | 3.5 in | 90.0 mm | 3.5 in | 105.0 mm | 4.1 in | 115.0 mm | 4.5 in | ||||||||||
C | top tube horizontal / longueur horizontale tube supérieur | 562.0 mm | 22.1 in | 590.0 mm | 23.2 in | 614.0 mm | 24.2 in | 642.0 mm | 25.3 in | ||||||||||
D | standover height / hauteur entre-jambes | 758.0 mm | 29.8 in | 765.0 mm | 30.1 in | 776.0 mm | 30.6 in | 799.0 mm | 31.5 in | ||||||||||
E | BB offset / deport axe de pédalier | -45.0 mm | -1.8 in | -45.0 mm | -1.8 in | -45.0 mm | -1.8 in | -45.0 mm | -1.8 in | ||||||||||
F | BB height / hauteur axe de pédalier | 330.0 mm | 13.0 in | 330.0 mm | 13.0 in | 330.0 mm | 13.0 in | 330.0 mm | 13.0 in | ||||||||||
G | wheel base / entraxe roues | 1,129.0 mm | 44.4 in | 1,159.0 mm | 45.6 in | 1,190.0 mm | 46.9 in | 1,231.0 mm | 48.5 in | ||||||||||
H | BB center to toptube center / dist. boitier - milieu tube supérieur | ||||||||||||||||||
I | BB center to top of seattube / dist. boitier - sommet tube de selle | 415.0 mm | 16.3 in | 440.0 mm | 17.3 in | 490.0 mm | 19.3 in | 540.0 mm | 21.3 in | ||||||||||
J | seat angle / angle tube de selle | 75.9 ° | 76.1 ° | 76.6 ° | 76.9 ° | ||||||||||||||
K | chainstay / longueur des bases | 437.5 mm | 17.2 in | 437.5 mm | 17.2 in | 437.5 mm | 17.2 in | 437.5 mm | 17.2 in | ||||||||||
L | reach / reach | 411.0 mm | 16.2 in | 441.0 mm | 17.4 in | 471.0 mm | 18.5 in | 501.0 mm | 19.7 in | ||||||||||
M | stack / stack | 602.5 mm | 23.7 in | 602.5 mm | 23.7 in | 616.0 mm | 24.3 in | 625.0 mm | 24.6 in | ||||||||||
N | stem length / longueur potence | 50.0 mm | 2.0 in | 60.0 mm | 2.4 in | 70.0 mm | 2.8 in | 80.0 mm | 3.1 in | ||||||||||
0 | trail / chasse au sol | 115.0 mm | 4.5 in | 115.0 mm | 4.5 in | 115.0 mm | 4.5 in | 115.0 mm | 4.5 in | ||||||||||
P | fork length / longueur fourche | 530.0 mm | 20.9 in | 530.0 mm | 20.9 in | 530.0 mm | 20.9 in | 530.0 mm | 20.9 in | ||||||||||
Q | Maximum Seatpost Insertion / Insertion maximale de la tige de selle | 150.0 mm | 5.9 in | 175.0 mm | 6.9 in | 225.0 mm | 8.9 in | 275.0 mm | 10.8 in | ||||||||||
R | Crank Length / longueur de manivelle | 170.0 mm | 6.7 in | 170.0 mm | 6.7 in | 175.0 mm | 6.9 in | 175.0 mm | 6.9 in |