SCOTT Spark RC Team (Cumulus White/Carbon Black), vel. M

Kód: SCO4231618086008
Novinka
121 890 Kč
Na dotaz
Položka byla vyprodána…
Spark RC Team je dokonalou kombinací špičkového karbonového inženýrství, dosud nevídané úrovně integrace a správného množství „tajné omáčky“. Chtěli jsme vytvořit platformu, která by byla rychlejší než předchozí, a to jak do kopce, tak z kopce. Prostřednictvím vyššího zdvihu, dokonalejší geometrie a zohlednění podnětů od nejlepších sportovců světa jsme stvořili to nejlepší cross-country závodní kolo mezi všemi. Jestli si myslíte, že rychlost je zábava, pak jízdu na něm budete milovat.

Detailní informace

Detailní popis produktu

Scott Spark RC

Spark RC je dokonalou kombinací špičkového karbonového inženýrství, dosud nevídané úrovně integrace a správného množství „tajné omáčky“. Chtěli jsme vytvořit platformu, která by byla rychlejší než předchozí, a to jak do kopce, tak z kopce. Prostřednictvím vyššího zdvihu, dokonalejší geometrie a zohlednění podnětů od nejlepších sportovců světa jsme stvořili to nejlepší cross-country závodní kolo mezi všemi. Jestli si myslíte, že rychlost je zábava, pak jízdu na něm budete milovat.

Horské kolo SCOTT Spark RC Team

Spark RC Team je dokonalou kombinací špičkového karbonového inženýrství, dosud nevídané úrovně integrace a správného množství „tajné omáčky“. Chtěli jsme vytvořit platformu, která by byla rychlejší než předchozí, a to jak do kopce, tak z kopce. Prostřednictvím vyššího zdvihu, dokonalejší geometrie a zohlednění podnětů od nejlepších sportovců světa jsme stvořili to nejlepší cross-country závodní kolo mezi všemi. Jestli si myslíte, že rychlost je zábava, pak jízdu na něm budete milovat.

Klíčové vlastnosti

  • Vidlice RockShox SID 3P, zdvih 120 mm
  • RS Nude 5 RL3, 120 mm TwinLoc
  • SRAM S1000 AXS Transmission, 12 rychlostí
  • Diskové brzdy Shimano SLX
  • Kola Silverton 2.5 TR
  • Pláště Maxxis Rekon Race Foldable
  • Komponenty Syncros

Technologie

Technologie Evo-Lap
Technologie Evo-Lap

80 % práce na tvorbě nového rámu je správná volba materiálů. Zato zbývajících 20 % vyžaduje téměř veškeré naše úsilí. Z tohoto důvodu následuje po výběru nejvyspělejších karbonových vláken na trhu intenzivní použití speciálních nástrojů, jako např. software FEA (metoda konečných prvků), abychom mohli analyzovat vrstvení karbonu.Softwarem FEA umíme stimulovat působení různých sil na virtuální model rámu a jeho konstrukci adekvátně přizpůsobit. Tento program nám umožňuje vytvořit kompletní virtuální prototypy zahrnující všechny fyzikální jevy, které existují v reálném prostředí.Pomocí naší technologie Evo-Lap modelujeme rám, abychom optimalizovali plochu jeho povrchu, simulujeme konstrukci trubek s různou orientací vrstev, následně srovnáváme výsledky použití rozdílných konfigurací a testujeme rozložení napětí v jednotlivých oblastech rámu. Díky rozsáhlé počítačové modelaci jsme mohli optimalizovat vrstvení karbonu ve všech částech rámu. Když jsme části následně sestavili do prvního prototypu, došli jsme k výslednému superlehkému a kompaktnímu rámu, bez jakékoli újmy na tuhosti, komfortu či odolnosti vůči nárazu. Technologie Evo-Lap byla přínosem pro celou produktovou řadu.

Multiklíč v zadní ose
Multiklíč v zadní ose

Torx v zadní ose patří k našim kolům neodmyslitelně již roky a tentokrát půjde ještě o něco lepšího. T25, T30 a inbus - vše je teď v jednom! S touto trojicí si můžete vždy přizpůsobit veškeré příslušenství s čepy a víceméně i vše ostatní, co se na kole dá nastavit. 

Technologie tlumení NUDE
Technologie tlumení NUDE

Tlumiče s technologií Nude jsou nedílnou součástí celoodpružených kol SCOTT již téměř dvě desítky let. V úzké spolupráci s našimi partnery v oblasti tlumení pokračujeme v aktualizaci této technologie, abyste měli vždy tu nejlepší podporu, ať už závodíte na nejvyšší úrovni světového poháru nebo se chystáte na velkou cyklotúru do hor. Klikněte sem a zjistěte víc (ODKAZ NA STRÁNKU TECHNOLOGIE NUDE bude doplněn) http://www.scott-sports.com/nude-suspension-technology

Systém tlumení TwinLoc
Systém tlumení TwinLoc

Pomocí technologie TwinLoc může jezdec snadno, účinně a kompletně ovládat rám, vidlici a tlumič jako jeden systém. Proč je to důležité? Správně nastavené kolo se zdvihem 150 mm se zanoří víc (má větší sag) než kolo se zdvihem 130 mm. Větší zdvih znamená větší zábavu při jízdě a lépe zvládnuté sjezdy, na druhou stranu má větší sag negativní dopad na geometrii kola a výkon při stoupání. Právě tady rozhoduje TwinLoc. TwinLoc umí ovlivnit efekt zanoření několika způsoby. Zatímco většina systémů pouze zvyšuje nízkorychlostní kompresi z důvodu vyšší účinnosti při šlapání, TwinLoc nám umožňuje nejen změnit kompresi při stlačování tlumiče, ale zároveň i pružinovou křivku a tlumení odskoku, čímž dynamicky změní geometrii kola. V režimu Trail je tlumič nejen tužší, ale má i výrazně omezený zdvih. Jízdní pozice je vyšší, úhel sedlové trubky ostřejší, kolo se stává celkově hbitější. Technologie nabízí také třetí, plně uzamčený režim vhodný ke zdolání stoupání tím nejúčinnějším možným způsobem. Tato unikátní nastavení optimalizují geometrii na stoupání, dokonce i u kol s větším zdvihem. Umíme odstranit „efekt velkého zdvihu“, který může ubrat účinnost při šlapání, ale o jízdu z kopce s plnou parádou 150 mm zdvihu vás nepřipravíme. Ať už se jedná o závodní nastavení, rychlý výjezd o polední pauze nebo trailovou vyjížďku po práci, je možnost přepínat mezi jednotlivými režimy, v závislosti na profilu terénu, pouhým stlačením páčky naprosto rozhodující - jízda je rychlejší a vy si ji zatraceně dobře užijete. 

Patentovaná integrovaná technologie tlumení
Patentovaná integrovaná technologie tlumení

Platforma integrovaného tlumiče umožňuje vyladit tlumicí vlastnosti, aniž by došlo k ovlivnění hmotnosti. Při práci s koly na takové úrovni, je koncepce mezního řešení často ještě daleko důležitější.Na optimální výkon tlumiče, musí být přenos síly co nejpřímější. V průběhu komprese tlumiče se chceme vyhnout jakýmkoli neefektivním pohybům, jinými slovy bočním pohybům (do stran, do směru zdvihu). Integrovaný tlumič to řeší hned několika způsoby. Zaprvé, konstrukce rámu v oblasti tlumiče a uchycení trunnion může být navržena jako daleko pevnější, což nežádoucí pohyb omezuje a zároveň přispívá k účinnějšímu přenosu síly. Do čepu na sedlové trubce můžeme také přidat mnohem větší ložiska, čímž tuto část ještě zesílíme a nežádoucí pohyb také omezíme. Prostřednictvím integrované technologie odpružení můžeme konstruovat rámy s níže umístěným tlumičem, tedy s níže položeným těžištěm. Ve výsledku je kolo ovladatelnější a stabilnější, z čehož pro jezdce plyne daleko jistější jízda. Ačkoliv se tyto změny mohou samostatně jevit jen jako menší vylepšení, v celkovém součtu vedou k daleko efektivnějšímu výkonu tlumiče. Kromě toho je tlumič plně chráněn před vnějšími vlivy. Závod v dešti? Nevadí, tlumič bude pokračovat v práci na plný výkon bez ohledu na vodu. 

Snadný přístup k tlumiči
Snadný přístup k tlumiči

K tlumiči se lze dostat přes oblast středového složení přístupovým otvorem. Dá se tak snadno nastavit tlak v tlumiči, odskok i komprese a také instalovat nebo vyměnit kabel k systému tlumení TwinLoc.

Koncepce tlumení Single Pivot
Koncepce tlumení Single Pivot

Celoodpružené kolo nebude mít nikdy úspěch bez dobrého designu odpružení. Když jsme se poprvé projeli na Sparku s jednočepovou konstrukcí, zamilovali jsme se do ní. I po letech jsme stále přesvědčeni, že z technického hlediska dnešního cross country závodění a na rychlé singltreky je to ta nejlepší koncepce. Rozložení tlumení u Sparku má velmi specifickou a osvědčenou kinematiku a menší neodpruženou hmotu. Použití pružného čepu na zadní vzpěře je ideální řešení u kol se zdvihem v tomto rozsahu. Umožňuje zachovat velmi nízkou hmotnost celého systému a při tom zaručuje optimální výkon tlumení.

Nastavitelný hlavový úhel
Nastavitelný hlavový úhel

U nového Sparku si můžete změnit hlavový úhel o 0,6 stupňů - volnější nebo ostřejší, aniž byste museli zkracovat kabeláž nebo odvzdušňovat brzdy. Musíte jen odmontovat řídítka, otočit misky hlavového složení o 180 stupňů a znovu namontovat.

Syncros Fraser iC Combo
Syncros Fraser iC Combo

Nový Spark obsahuje také zcela nová kombo řídítka Syncros Fraser iC. Vzhledem k tomu, že integrace kabeláže je dost unikátní záležitost, byl model Fraser navržen tak, aby ji zčásti vyřešil. Konstruktéři Syncros zapracovali na tvaru, který by umožnil vést kabeláž pod řídítky a po stranách představce, než se zanoří do hlavového složení s integrovanými plastovými částmi, aby vše působilo čistě a efektivně. Nedochází tak k zalomení ani překroucení kabeláže a přední část kola je úhlednější.  Všechna řídítka a představce Syncros nabízejí několik možností na uchycení computeru, světla a kamery, a to jak na řídítkách, tak pod nimi.

RockShox Flight Attendant
RockShox Flight Attendant

Nejrychlejší kolo v XC je nyní vybaveno zbrusu novým tlumicím systémem RockShox Flight Attendant. Tlumení řídí automaticky a přizpůsobuje ho vaší jízdě.

Technická specifikace

Rám Spark RC Carbon HMF
Integrated Suspension Technology
Flex Pivot / Adjustable head angle
Syncros Cable Integration System
BB92 / UDH Interface / 12x148mm with 55mm Chainline
Vidlice RockShox SID 3P Air
Rush RL 3-Mode Damper
15x110mm Maxle Stealth / 44mm offset / Tapered steerer
Lockout / Reb. Adj. / 120mm travel
Tlumič RockShox NUDE 5 RL3 Trunnion
SCOTT custom w. travel / geo adj.
3 modes: Lockout-Traction Control-Descend
Debon Air / Reb. Adj. / Travel 120-80-Lockout / T165X45mm
Ovládací systém SCOTT TwinLoc Technology
3 Suspension modes
Přehazovačka SRAM S1000 Eagle AXS Transmission 12 Speed
Wireless Electronic Shift System
Řazení SRAM AXS Pod Controller
Kliky SRAM S1000 Eagle Transmission
DUB / 55mm CL / 34T
Vodítko řetězu SCOTT custom
BB-Set SRAM DUB PF 92 MTB Wide / shell 41x92mm
Řetěz SRAM CN GX Eagle Transmission
Kazeta SRAM Eagle XS 1270 Transmission 10-52
Brzdy Shimano SLX M7100 Disc
Rotor Shimano SM-RT64 / CL / 180/F and 160/R
Řidítka Syncros Fraser 2.0 XC Alloy 6061 D.B.
Flat Bar / 8° / 740mm
Syncros Performance XC lock-on grips
Představec Syncros XC 2.0
Syncros Cable Integration System
-12° rise / 6061 Alloy / 31.8mm / 1 1/8"
Sedlovka Syncros Duncan 2.0 / 10mm offset
31.6x400mm
Sedlovka Syncros Belcarra Regular 2.0
CRMO rails
Hlavové složení Syncros - Acros Angle adjust & Cable Routing HS System
+-0.6° head angle adjustment
ZS56/28.6 – ZS56/40 MTB
Sada kol Syncros Silverton 2.5-30 CL
F: 15x110mm
R: 12x148mm
30mm Tubeless ready rim / 28H / Micro Spline
Syncros Axle w/Removable Lever
with 6mm Allen
T30 and T25 Tools
Přední plášť Maxxis Rekon Race / 29x2.4" / 60TPI Foldable Bead
Tubeless Ready / EXO
Zadní plášť Maxxis Rekon Race / 29x2.4" / 60TPI Foldable Bead
Tubeless Ready / EXO
Extra SRAM AXS Powerpack
Hmotnost v kg (cca) 12.2 (Tubeless setup)
Hmotnost v lb (cca) 26.9 (Tubeless setup)
Max. systémová hmotnost 128kg
Celková hmotnost zahrnuje kolo, jezdce, vybavení a případné další zavazadlo

Geometrie

Geometrie Horské kolo SCOTT Spark RC Team

S M L XL
A head tube angle / angle tube de direction 67.2 ° 67.2 ° 67.2 ° 67.2 °
B head tube length / hauteur tube de direction 90.0 mm 3.5 in 90.0 mm 3.5 in 105.0 mm 4.1 in 115.0 mm 4.5 in
C top tube horizontal / longueur horizontale tube supérieur 562.0 mm 22.1 in 590.0 mm 23.2 in 614.0 mm 24.2 in 642.0 mm 25.3 in
D standover height / hauteur entre-jambes 758.0 mm 29.8 in 765.0 mm 30.1 in 776.0 mm 30.6 in 799.0 mm 31.5 in
E BB offset / deport axe de pédalier -45.0 mm -1.8 in -45.0 mm -1.8 in -45.0 mm -1.8 in -45.0 mm -1.8 in
F BB height / hauteur axe de pédalier 330.0 mm 13.0 in 330.0 mm 13.0 in 330.0 mm 13.0 in 330.0 mm 13.0 in
G wheel base / entraxe roues 1,129.0 mm 44.4 in 1,159.0 mm 45.6 in 1,190.0 mm 46.9 in 1,231.0 mm 48.5 in
H BB center to toptube center / dist. boitier - milieu tube supérieur
I BB center to top of seattube / dist. boitier - sommet tube de selle 415.0 mm 16.3 in 440.0 mm 17.3 in 490.0 mm 19.3 in 540.0 mm 21.3 in
J seat angle / angle tube de selle 75.9 ° 76.1 ° 76.6 ° 76.9 °
K chainstay / longueur des bases 437.5 mm 17.2 in 437.5 mm 17.2 in 437.5 mm 17.2 in 437.5 mm 17.2 in
L reach / reach 411.0 mm 16.2 in 441.0 mm 17.4 in 471.0 mm 18.5 in 501.0 mm 19.7 in
M stack / stack 602.5 mm 23.7 in 602.5 mm 23.7 in 616.0 mm 24.3 in 625.0 mm 24.6 in
N stem length / longueur potence 50.0 mm 2.0 in 60.0 mm 2.4 in 70.0 mm 2.8 in 80.0 mm 3.1 in
0 trail / chasse au sol 115.0 mm 4.5 in 115.0 mm 4.5 in 115.0 mm 4.5 in 115.0 mm 4.5 in
P fork length / longueur fourche 530.0 mm 20.9 in 530.0 mm 20.9 in 530.0 mm 20.9 in 530.0 mm 20.9 in
Q Maximum Seatpost Insertion / Insertion maximale de la tige de selle 150.0 mm 5.9 in 175.0 mm 6.9 in 225.0 mm 8.9 in 275.0 mm 10.8 in
R Crank Length / longueur de manivelle 170.0 mm 6.7 in 170.0 mm 6.7 in 175.0 mm 6.9 in 175.0 mm 6.9 in

Média

Doplňkové parametry

Kategorie: XC, maraton kola
EAN: 7616185218944
Modelový rok: 2025
Modelová řada: Scott Spark RC
? Velikost rámu (souhrnná): M | 17" - 18"
Výška postavy: 165 - 170 cm, 170 - 175 cm
Materiál rámu: Karbon
Průměr kol: 29"
Řazení: 1 x 12
Barva: Černá, Bílá
Velikost: M
Položka byla vyprodána…

Diskuze

Buďte první, kdo napíše příspěvek k této položce.

Povinná pole

Nevyplňujte toto pole:

Bezpečnostní kontrola

×

Splátková kalkulačka ESSOX