Spark RC je dokonalou kombinací špičkového karbonového inženýrství, dosud nevídané úrovně integrace a správného množství „tajné omáčky“. Chtěli jsme vytvořit platformu, která by byla rychlejší než předchozí, a to jak do kopce, tak z kopce. Prostřednictvím vyššího zdvihu, dokonalejší geometrie a zohlednění podnětů od nejlepších sportovců světa jsme stvořili to nejlepší cross-country závodní kolo mezi všemi. Jestli si myslíte, že rychlost je zábava, pak jízdu na něm budete milovat.
Horské kolo SCOTT Spark RC Team
Spark RC Team je dokonalou kombinací špičkového karbonového inženýrství, dosud nevídané úrovně integrace a správného množství „tajných přísad“. Chtěli jsme vytvořit platformu, která by byla rychlejší než předchozí, a to jak do kopce, tak z kopce. Prostřednictvím vyššího zdvihu, dokonalejší geometrie a zohlednění podnětů od nejlepších sportovců světa jsme stvořili to nejlepší cross-country závodní kolo mezi všemi. Jestli si myslíte, že rychlost je zábava, pak jízdu na něm budete milovat.
Klíčové vlastnosti
- Karbonový rám Spark RC HMF
- Vidlice RockShox SID 3P 120 mm
- Tlumič RS Nude 5 RL3, 120 mm, TwinLoc
- Sada SRAM S1000 AXS Transmission, 12 rychlostí
- Diskové brzdy SRAM DB6 4 Piston
- Sada kol Syncros Silverton 2.5 TR
- Pláště Maxxis Rekon Race Foldable
- Komponenty Syncros
Technologie

Patentovaná integrovaná technologie tlumení
Platforma integrovaného tlumiče umožňuje vyladit tlumicí vlastnosti, aniž by došlo k ovlivnění hmotnosti. Při práci s koly na takové úrovni, je koncepce mezního řešení často ještě daleko důležitější.Na optimální výkon tlumiče, musí být přenos síly co nejpřímější. V průběhu komprese tlumiče se chceme vyhnout jakýmkoli neefektivním pohybům, jinými slovy bočním pohybům (do stran, do směru zdvihu). Integrovaný tlumič to řeší hned několika způsoby. Zaprvé, konstrukce rámu v oblasti tlumiče a uchycení trunnion může být navržena jako daleko pevnější, což nežádoucí pohyb omezuje a zároveň přispívá k účinnějšímu přenosu síly. Do čepu na sedlové trubce můžeme také přidat mnohem větší ložiska, čímž tuto část ještě zesílíme a nežádoucí pohyb také omezíme. Prostřednictvím integrované technologie odpružení můžeme konstruovat rámy s níže umístěným tlumičem, tedy s níže položeným těžištěm. Ve výsledku je kolo ovladatelnější a stabilnější, z čehož pro jezdce plyne daleko jistější jízda. Ačkoliv se tyto změny mohou samostatně jevit jen jako menší vylepšení, v celkovém součtu vedou k daleko efektivnějšímu výkonu tlumiče. Kromě toho je tlumič plně chráněn před vnějšími vlivy. Závod v dešti? Nevadí, tlumič bude pokračovat v práci na plný výkon bez ohledu na vodu.

Snadný přístup k tlumiči
K tlumiči se lze dostat přes oblast středového složení přístupovým otvorem. Dá se tak snadno nastavit tlak v tlumiči, odskok i komprese a také instalovat nebo vyměnit kabel k systému tlumení TwinLoc.

Koncepce tlumení Single Pivot
Celoodpružené kolo nebude mít nikdy úspěch bez dobrého designu odpružení. Když jsme se poprvé projeli na Sparku s jednočepovou konstrukcí, zamilovali jsme se do ní. I po letech jsme stále přesvědčeni, že z technického hlediska dnešního cross country závodění a na rychlé singltreky je to ta nejlepší koncepce. Rozložení tlumení u Sparku má velmi specifickou a osvědčenou kinematiku a menší neodpruženou hmotu. Použití pružného čepu na zadní vzpěře je ideální řešení u kol se zdvihem v tomto rozsahu. Umožňuje zachovat velmi nízkou hmotnost celého systému a při tom zaručuje optimální výkon tlumení.

Nastavitelný hlavový úhel
U nového Sparku si můžete změnit hlavový úhel o 0,6 stupňů - volnější nebo ostřejší, aniž byste museli zkracovat kabeláž nebo odvzdušňovat brzdy. Musíte jen odmontovat řídítka, otočit misky hlavového složení o 180 stupňů a znovu namontovat.

Multiklíč v zadní ose
Torx v zadní ose patří k našim kolům neodmyslitelně již roky a tentokrát jde ještě o něco lepšího. T25, T30 a inbus - vše v jednom! S touto trojicí si můžete vždy přizpůsobit veškeré příslušenství s čepy a víceméně i vše ostatní, co se na kole dá nastavit.
Technická specifikace
Rám | Spark RC Carbon HMF Integrated Suspension Technology Flex Pivot, Adjustable head angle Syncros Cable Integration System BB92, UDH Interface, 12x148mm with 55mm Chainline |
Vidlice | RockShox SID 3P Air Rush RL 3-Mode Damper 15x110mm Maxle Stealth, 44mm offset, Tapered steerer Lockout, Reb. Adj., 120mm travel |
Tlumič | RockShox NUDE 5 RL3 Trunnion SCOTT custom w. travel, geo adj. 3 modes: Lockout-Traction Control-Descend Debon Air, Reb. Adj. Bearing Hardware/ Travel 120-80-Lockout, T165X45mm |
Ovládací systém | SCOTT TwinLoc Technology Suspension & Dropper Remote 3 Suspension modes |
Přehazovačka | SRAM S1000 Eagle AXS Transmission 12 Speed Wireless Electronic Shift System |
Řazení | SRAM AXS Pod Controller |
Kliky | SRAM Eagle 70 Transmission DUB, 55mm CL, 34T |
Vodítko řetězu | SCOTT custom |
BB-Set | SRAM DUB PF 92 MTB Wide, shell 41x92mm |
Řetěz | SRAM CN Eagle 70 Transmission |
Kazeta | SRAM Eagle XS 1270 V2 Transmission 10-52 |
Brzdy | SRAM DB6 4-Piston Disc |
Rotor | SRAM Centerline CL Rotors 180/F and 160/R |
Řidítka | Syncros Fraser 2.0 XC Alloy 6061 D.B. Flat Bar, 8°, 740mm, Syncros Performance XC lock-on grips |
Představec | Syncros XC 2.0 Syncros Cable Integration System -12° rise, 6061 Alloy, 31.8mm, 1 1/8" |
Sedlovka | Syncros Duncan Dropper 1.5XC, 31.6mm, all sizes 100mm |
Sedlovka | Syncros Belcarra V2.0 Cut Out CRMO rails |
Hlavové složení | Syncros - Acros Angle adjust & Cable Routing HS System +-0.6° head angle adjustment ZS56/28.6 – ZS56/40 MTB |
Sada kol | Syncros Silverton 2.5-30 CL F: 15x110mm, R: 12x148mm 30mm Tubeless ready rim, 28H, Syncros Axle w/Removable Lever with 6mm Allen, T30 and T25 Tools |
Přední plášť | Maxxis Rekon Race, 29x2.4", 120TPI Foldable Bead Tubeless Ready, EXO |
Zadní plášť | Maxxis Rekon Race, 29x2.4", 120TPI Foldable Bead Tubeless Ready, EXO |
Extra | SRAM AXS Powerpack |
Hmotnost v kg (cca) | 12.5 (Tubless setup) |
Hmotnost v lb (cca) | 27.56 (Tubless setup) |
Max. systémová hmotnost | 130kg Celková hmotnost zahrnuje kolo, jezdce, vybavení a případné další zavazadlo |
Geometrie
S | M | L | XL | ||||||||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
A | head tube angle / angle tube de direction | 67.2 ° | 67.2 ° | 67.2 ° | 67.2 ° | ||||||||||||||
B | head tube length / hauteur tube de direction | 90.0 mm | 3.5 in | 90.0 mm | 3.5 in | 105.0 mm | 4.1 in | 115.0 mm | 4.5 in | ||||||||||
C | top tube horizontal / longueur horizontale tube supérieur | 562.0 mm | 22.1 in | 590.0 mm | 23.2 in | 614.0 mm | 24.2 in | 642.0 mm | 25.3 in | ||||||||||
D | standover height / hauteur entre-jambes | 758.0 mm | 29.8 in | 765.0 mm | 30.1 in | 776.0 mm | 30.6 in | 799.0 mm | 31.5 in | ||||||||||
E | BB offset / deport axe de pédalier | -45.0 mm | -1.8 in | -45.0 mm | -1.8 in | -45.0 mm | -1.8 in | -45.0 mm | -1.8 in | ||||||||||
F | BB height / hauteur axe de pédalier | 330.0 mm | 13.0 in | 330.0 mm | 13.0 in | 330.0 mm | 13.0 in | 330.0 mm | 13.0 in | ||||||||||
G | wheel base / entraxe roues | 1,129.0 mm | 44.4 in | 1,159.0 mm | 45.6 in | 1,190.0 mm | 46.9 in | 1,231.0 mm | 48.5 in | ||||||||||
H | BB center to toptube center / dist. boitier - milieu tube supérieur | ||||||||||||||||||
I | BB center to top of seattube / dist. boitier - sommet tube de selle | 415.0 mm | 16.3 in | 440.0 mm | 17.3 in | 490.0 mm | 19.3 in | 540.0 mm | 21.3 in | ||||||||||
J | seat angle / angle tube de selle | 75.9 ° | 76.1 ° | 76.6 ° | 76.9 ° | ||||||||||||||
K | chainstay / longueur des bases | 437.5 mm | 17.2 in | 437.5 mm | 17.2 in | 437.5 mm | 17.2 in | 437.5 mm | 17.2 in | ||||||||||
L | reach / reach | 411.0 mm | 16.2 in | 441.0 mm | 17.4 in | 471.0 mm | 18.5 in | 501.0 mm | 19.7 in | ||||||||||
M | stack / stack | 602.5 mm | 23.7 in | 602.5 mm | 23.7 in | 616.0 mm | 24.3 in | 625.0 mm | 24.6 in | ||||||||||
N | stem length / longueur potence | 50.0 mm | 2.0 in | 60.0 mm | 2.4 in | 70.0 mm | 2.8 in | 80.0 mm | 3.1 in | ||||||||||
0 | trail / chasse au sol | 115.0 mm | 4.5 in | 115.0 mm | 4.5 in | 115.0 mm | 4.5 in | 115.0 mm | 4.5 in | ||||||||||
P | fork length / longueur fourche | 530.0 mm | 20.9 in | 530.0 mm | 20.9 in | 530.0 mm | 20.9 in | 530.0 mm | 20.9 in | ||||||||||
Q | Maximum Seatpost Insertion / Insertion maximale de la tige de selle | 150.0 mm | 5.9 in | 175.0 mm | 6.9 in | 225.0 mm | 8.9 in | 275.0 mm | 10.8 in | ||||||||||
R | Crank Length / longueur de manivelle | 170.0 mm | 6.7 in | 170.0 mm | 6.7 in | 175.0 mm | 6.9 in | 175.0 mm | 6.9 in |