Účast ve světovém poháru vyžaduje kolo v odpovídající kvalitě. Lehkost, tuhost, rychlost - to vše můžete očekávat od zbrusu nové kolekce kol Scale RC.
Horské kolo SCOTT Scale RC World Cup
Scale RC World Cup dokonale kombinuje tuhost, nízkou hmotnost a 30 let praxe ve zpracování karbonu. Tyto vlastnosti, zakomponované do rámu v mimořádném designu, pak s každým šlápnutím do pedálů rozhodně pohání Scale daleko od jezdců v hlavním poli. Pokaždé, když se ocitnete v souboji s časem, máte se Scalem možnost naklonit si ho ve svůj prospěch.
Klíčové vlastnosti
- Karbonový rám Scale HMX
- Vidlice RockShox SID SL Ultimate 110 mm
- Sada SRAM XX - SL AXS Transmission, wattmetr
- Diskové brzdy SRAM Motive 4 Piston
- Sada karbonových kol Fulcrum Red Zone
- Pláště Maxxis Rekon Race Foldable
- Karbonové komponenty Syncros
Technologie

Konstrukce monokok
Monokoková konstrukce nového Scalu RC umožňuje vyrábět hlavní část kola - přední rámový trojúhelník - s pomocí jen jediné formy. Díky odborným znalostem v oblasti karbonu je nový Scale tvořen jen 3 samostatnými kusy lisovanými společně. To se přímo promítá do vyšší úrovně efektivity, zásluhou menšího počtu spojů, a tedy nižší hmotnosti, při zachování vynikající tuhosti - a na to se u závodních kol s pevným rámem vždy zaměřujeme. Monokoková konstrukce rámu, uvažovaného jako jeden systém, umožňuje odolávat silám jako celek.

Servisní vstup
Servisním vstupem s krytem na spodní rámové trubce se lze snadno dostat dovnitř rámu bez nutnosti demontáže středového složení. Údržba rámu je s ohledem na vedení kabeláže jednoduchá.

Polymerové vložky
U nového Scalu RC jsme se snažili snížit počet kovových vložek, kde to jen šlo. Místo nich zakomponovali lehčí, polymerové verze. Na rámech HMX-SL se jedná o vložky na košík. Tyto se dají zcela zakrýt pomocí přizpůsobivých zacvakávacích ucpávek, které jsou zarovnány s povrchem rámu a přispívají k celkově čistému designu. Možnost přizpůsobit si ucpávky a úchyty podle svého, dává jezdci maximální flexibilitu. Navíc se dají v případě závady závitu jednoduše vyměnit, což zabraňuje vzniku potencionálně slabých míst. Ucpávky nebo vložky si lze nejen nastavit flexibilně podle potřeby, bez nářadí, ale zároveň přispávají k celkově čistému designu.

Design
Design nového Scalu byl nekompromisně podřízen naší snaze o dokonalost a čistou efektivitu, přičemž se přísně řídil zásadou, že „forma následuje funkci“. Při hledání nejlepší, zato co nejjednodušší konstrukce, jsme se zaměřili na to zásadní a podstatu kola jsme přizpůsobovali tak, abychom stvořili zcela nový druh XC kola. Výsledkem je jasný, čistý design, který zbrusu novému Scalu dává nezaměnitelný charakter a agresivní vzhled - s hrdostí předvádí své vlastnosti.

Dutá konstrukce patky
Vyspělá dutá konstrukce patky umožňuje integrovat upnutí osy z vnitřní strany patky rámu a hlava osy tak zůstává v jedné rovině s povrchem rámu. Tak mohla vzniknout co nejlehčí konstrukce a zároveň je zachován čistý design. Zatímco se zásluhou nové konstrukce patky podařilo přímo snížit hmotnost o 7,5 g, optimalizovaný design upřednostňuje užší konstrukci zadního trojúhelníku, díky čemuž se následně podařilo v této oblasti rámu (HMX-SL) snížit hmotnost o 20 g.

Nastavitelný hlavový úhel
U nového Scalu RC si můžete také změnit hlavový úhel o 0,6 stupňů - volnější nebo ostřejší, aniž byste museli zkracovat kabeláž nebo odvzdušňovat brzdy. Musíte jen odmontovat řídítka, otočit misky hlavového složení o 180 stupňů a znovu namontovat.

Syncros Fraser iC Combo
Nový Scale je vybaven kombo řídítky Syncros Fraser iC. Vzhledem k tomu, že integrace kabeláže je dost unikátní záležitost, byl model Fraser navržen tak, aby ji zčásti vyřešil. Konstruktéři Syncros zapracovali na tvaru, který by umožnil vést kabeláž pod řídítky a po stranách představce, než se zanoří do hlavového složení s integrovanými plastovými částmi, aby vše působilo čistě a efektivně. Nedochází tak k zalomení ani překroucení kabeláže a přední část kola je úhlednější. Všechna řídítka a představce Syncros nabízejí několik možností na uchycení computeru, světla a kamery, a to jak na řídítkách, tak pod nimi.
Technická specifikace
Rám | Scale Carbon HMX Adjustable head angle, Syncros Cable Integration System Advanced Shock & Standing Damping System BB92, UDH Interface, 12x148mm with 55mm Chainline |
Vidlice | RockShox SID SL Ultimate 3P Air Charger Race Day 2 Damper 3-Modes 15x110mm Maxle Stealth, 44mm offset /Tapered steerer Lockout, Reb. Adj., 110mm travel |
Ovládací systém | SCOTT RideLoc Technology Suspension & Dropper Remote 3 Suspension modes |
Přehazovačka | SRAM XX SL Eagle AXS Transmission 12 Speed Wireless Electronic Shift System |
Řazení | SRAM AXS Rocker Pod Controller |
Kliky | SRAM XX Eagle AXS Transmission Carbon crankarm, Spindle Power Meter DUB 55mm CL, 34T |
Vodítko řetězu | SCOTT custom |
BB-Set | SRAM DUB PF 92 MTB Wide, shell 41x92mm |
Řetěz | SRAM CN XX Eagle Transmission |
Kazeta | SRAM XX Eagle XS 1297 Transmission 10-52 |
Brzdy | SRAM Motive Ultimate 4-Piston Disc |
Rotor | SRAM HS2 CL Rotors 180/F and 160/R |
Řidítka | Syncros Fraser iC SL XC Carbon -12° rise, back sweep 8°, 740mm Syncros Performance XC lock-on grips |
Sedlovka | Syncros Duncan Dropper 1.5XC, 31.6mm all sizes 100mm |
Sedlovka | Syncros Belcarra V1.0 Cut Out Carbon rails |
Hlavové složení | Syncros - Acros Angle adjust & Cable Routing HS System Stainless +-0.6° head angle adjustment ZS56/28.6 – ZS56/40 MTB |
Sada kol | Fulcurm Red Zone Carbon CL F: 15x110mm, R: 12x148mm 30mm Tubeless ready Carbon rims 28H, XD Driver Syncros SL Axle w/Removable Lever with 6mm Allen, T30 and T25 Tools |
Přední plášť | Maxxis Rekon Race, 29x2.4", 120TPI Foldable Bead,Tubeless Ready, EXO |
Zadní plášť | Maxxis Rekon Race, 29x2.4", 120TPI Foldable Bead,Tubeless Ready, EXO |
Extra | SRAM AXS Powerpack Syncros Tubeless Handlebar Tool |
Příslušenství | Milkit Tire Sealant Transport Axle |
Hmotnost v kg (cca) | 9.6 (Tubeless setup) |
Hmotnost v lb (cca) | 21.16 (Tubeless setup) |
Max. systémová hmotnost | 130kg Celková hmotnost zahrnuje kolo, jezdce, vybavení a případné další zavazadlo |
Geometrie
S | M | L | XL | ||||||||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
A | head tube angle / angle tube de direction | 67.9 ° | 67.9 ° | 67.9 ° | 67.9 ° | ||||||||||||||
B | head tube length / hauteur tube de direction | 90.0 mm | 3.5 in | 95.0 mm | 3.7 in | 110.0 mm | 4.3 in | 120.0 mm | 4.7 in | ||||||||||
C | top tube horizontal / longueur horizontale tube supérieur | 575.0 mm | 22.6 in | 600.2 mm | 23.6 in | 626.0 mm | 24.6 in | 656.5 mm | 25.8 in | ||||||||||
D | standover height / hauteur entre-jambes | 752.0 mm | 29.6 in | 781.0 mm | 30.7 in | 800.0 mm | 31.5 in | 835.1 mm | 32.9 in | ||||||||||
E | BB offset / deport axe de pédalier | -62.0 mm | -2.4 in | -62.0 mm | -2.4 in | -62.0 mm | -2.4 in | -62.0 mm | -2.4 in | ||||||||||
F | BB height / hauteur axe de pédalier | 313.0 mm | 12.3 in | 313.0 mm | 12.3 in | 313.0 mm | 12.3 in | 313.0 mm | 12.3 in | ||||||||||
G | wheel base / entraxe roues | 1,105.4 mm | 43.5 in | 1,131.1 mm | 44.5 in | 1,158.0 mm | 45.6 in | 1,189.4 mm | 46.8 in | ||||||||||
H | BB center to toptube center / dist. boitier - milieu tube supérieur | ||||||||||||||||||
I | BB center to top of seattube / dist. boitier - sommet tube de selle | 390.0 mm | 15.4 in | 440.0 mm | 17.3 in | 480.0 mm | 18.9 in | 530.0 mm | 20.9 in | ||||||||||
J | seat angle / angle tube de selle | 75.4 ° | 75.4 ° | 75.3 ° | 75.3 ° | ||||||||||||||
K | chainstay / longueur des bases | 425.0 mm | 16.7 in | 425.0 mm | 16.7 in | 425.0 mm | 16.7 in | 425.0 mm | 16.7 in | ||||||||||
L | reach / reach | 418.5 mm | 16.5 in | 442.3 mm | 17.4 in | 463.6 mm | 18.3 in | 491.2 mm | 19.3 in | ||||||||||
M | stack / stack | 600.3 mm | 23.6 in | 604.9 mm | 23.8 in | 618.9 mm | 24.4 in | 628.1 mm | 24.7 in | ||||||||||
N | stem length / longueur potence | 50.0 mm | 2.0 in | 60.0 mm | 2.4 in | 70.0 mm | 2.8 in | 80.0 mm | 3.1 in | ||||||||||
0 | trail / chasse au sol | 105.0 mm | 4.1 in | 105.0 mm | 4.1 in | 105.0 mm | 4.1 in | 105.0 mm | 4.1 in | ||||||||||
P | fork length / longueur fourche | 506.0 mm | 19.9 in | 506.0 mm | 19.9 in | 506.0 mm | 19.9 in | 506.0 mm | 19.9 in | ||||||||||
Q | Maximum Seatpost Insertion / Insertion maximale de la tige de selle | 160.0 mm | 6.3 in | 210.0 mm | 8.3 in | 250.0 mm | 9.8 in | 300.0 mm | 11.8 in | ||||||||||
R | Crank Length / longueur de manivelle | 170.0 mm | 6.7 in | 170.0 mm | 6.7 in | 175.0 mm | 6.9 in | 175.0 mm | 6.9 in |